veganistische diëtist

Toen ik als beginnend veganist de eieren begon weg te laten uit mijn voeding, besefte ik pas hoe vaak ik ze gebruikte. Niet om zo op te eten, maar vaak in gerechten. Ik hou zelf enorm van bakken, maar veel gerechten vragen om de toevoeging van eieren. Dit vond ik, zeker in het begin, wel even puzzelen. Gelukkig zijn er meer dan voldoende vegan eivervangers te bedenken. Je kunt onderstaande opties gebruiken in allerlei gerechten die vragen om de toevoeging van eieren. Hierbij kan ik je aanraden de hartige opties te gebruiken in de hartige recepten en de zoete vervangingen in de zoete gerechten. Zo gebruik ik zelf eigenlijk altijd appelmoes voor koek en cake recepten die vragen om de toevoeging van eieren.

Onderstaande hoeveelheden staan gelijk aan de vervanging van 1 ei. Heb je in een gerecht bijvoorbeeld drie eieren nodig? Vermenigvuldig dan jou gekozen optie keer drie.

1. ¼ cup appelmoes

2. ½ banaan

3. 1 tl lijnzaad + 3 tl water

4. No-egg (volgens de verpakking)

5. 1 tl chiazaad + 3 tl water

6. 3 tl pindakaas

7. 1 tl agar agar + 1 tl water

8. 1 tl soja proteïne + 3 tl water

9. ¼ cup zijde tofu

10. 2 tl maïzena + 3 tl water

Geef een reactie

Sluit Menu